Friday, January 22, 2010



جنبش راه سبز (جرس): خبرگزاری دولتی ایرنادر تازه ترین اكتشاف خود كه تحت عنوان "جمعی از دانشجویان عدالت خواه" و البته گمنام منتشر كرده، از نقش محمد خاتمی در جنایت كهریزك پرده برداشته است!


به نظر می رسد این گونه اخبار در كنار شایعاتی به نقل از خاتمی، پاسخی به اوست كه در یكی دو ماه اخیر با مواضع معتدل تلاش كرده زمینه نوعی همگرایی را در داخل نظام فراهم سازد.


ایرنا نوشت: گروهی از دانشجویان در پاسخ به اظهارات اخیر سید محمد خاتمی و گزارش تعدادی از نمایندگان مجلس در رابطه با بازداشتگاه كهریزك،باصدوراطلاعیه ای اعلام كردند که این مركز با دستور خاتمی و پول دولت اصلاحات تاسیس و راه اندازی شده است.

براساس ادعای خبرگزاری دولتی ایرنا، این دانشجویان تحت عنوان "جمعی از دانشجویان عدالت خواه " دراطلاعیه خود نوشته اند: نمایندگان محترم مجلس چنانچه در رابطه با اصل تاسیس بازداشتگاه كهریزك و مقایسه امكانات موجود در آن در زمان دولت آقای خاتمی و وضعیت فعلی آن بپردازندمشخص می گردد این بازداشتگاه كه محصول دوران اصلاحات است به چه انگیزه ای تشكیل شده و دولت اصلاحات چه گروه هایی را به این بازداشتگاه با حجم وسیع اعزام كرده است.


در بخش دیگری از متن نوشته شده است: شایسته است مجلس شورای اسلامی با تاریخچه این بازداشتگاه و سوابق آن در هشت سال دولت اصلاحات نیز توجه و به دور از یكطرفه نگری و پس از تتبع لازم نتیجه را به افكار عمومی برسانند تا روزنامه های دوم خردادی كه هر روز مباحث خود را به این بازداشتگاه اختصاص داده اند بدانند بازداشتگاه كهریزك محصول بلافصل دولت اصلاحات بوده است.