Monday, January 25, 2010

وزیر:به كسی ربط ندارد معلمان چراكم میگیرند.
 
 

وزیر آموزش و پرورش گفت: خبرنگاران هر گاه بیكار می شوند یاد موضوع استخدام و حق و حقوق معلمان می افتند.

به نوشته روزنامه قدس حمیدرضا حاجی بابایی در جمع كاركنان آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد افزود: به كسی ربطی ندارد كه معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا كم می گیرند. وی خطاب به خبرنگاران گفت: مگر ما از شما سؤال می كنیم كه شما چقدر حقوق می گیرید؟

انكار وظیفه نظارتی رسانه ها توسط یك مقام ارشد دولتی

درباره نقش و جایگاه رسانهها صاحبنظران و اندیشمندان علوم ارتباطات مطالب زیادی را مطرح و منتشر كردهاند و همه متفقالقول هستند كه رسانهها نگهبان منافع عمومی و از حق نظارت بر دستگاههای اجرایی و كلیه اركان قدرت بهرهمند هستند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، این موضوع در قانون اساسی بسیاری از كشورهای پیشرفته جهان آمده است و حتی در بعضی از قوانین اساسی این كشورها آمده كه مجلس قانونگذاری حق محدود كردن آزادی بیان را ندارد و نمیتواند در اینباره قانونگذاری كند. امروزه كشورهایی كه به طور واقعی در صدد ریشه كن كردن فقر، فساد و تبعیض از سطح جامعه هستند تلاش كردهاند این اقدام را از طریق آزادی رسانهها و توسعه آنها و استفاده آنها از حق نظارت بر اركان جامعه محقق كنند.

حال كار به جایی رسیده كه وزیر آموزش و پرورش به عنوان یك مقام ارشد دولت دهم به جای كمك كردن به رسانهها برای استفاده از حق نظارتی خودشان از بیخ منكر این وظیفه آنها شده است و گفته مگر ما نیز به شما كار داریم كه شما به حقوق ما كار دارید. آقای وزیر شما درست میگویید نباید به حقوق اصحاب رسانهها كار داشته باشید چون ارتباطی به وظایف آموزش و پرورش ندارد ولی خبرنگاران به عنوان چشم و گوش مردم جامعه حق پرسیدن سوال از هر مقامی درباره هر موضوعی را دارند.

انتظار میرود جناب حاجبابابی كه در عنفوان صدارتشان قرار گرفتهاند عنان را از كف ندهند و از نسبت دادن صفاتی از قبیل بیكاری و بیكار شدن به اصحاب رسانهها اجتناب كنند.ا ین نه تنها چیزی به شان و جایگاه ایشان نمیافزاید بلكه موجب تنزل جایگاه وزیر در افكار عمومی خواهد شد.

از اینرو ایشان تلاش كنند تا ارتباط دستگاه زیرمجموعه خودشان را با خبرنگاران ترمیم كنند. وزیر بزرگترین مجموعه آموزشی كشور نباید از خود چهرهای نشان دهد كه با نقش و جایگاه وسایل ارتباط جمعی در جامعه آشنا نیست. البته وزیر محترم به همه اخبار كشور دسترسی دارد و شاید در این تصور است كه همه مردم نیز چنین امكانی دارند. شما بفرمایید مردم اخبار جاری مملكت از جمله ناكافی بودن حقوق معلمان و مزایای اندك آنها و امید ایجاد كردن در آنها برای زندگی بهتر را از كجا كسب كنند.