Friday, August 24, 2012

خواست احمد خاتمی از هواداران «جنبش سبز»: منافع نظام در اجلاس سران عدم تعهد را نسوزانید!

 




احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران از هواداران «جنبش سبز» درخواست کرد بگذارند شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران «بدون مسئله و حاشیه به نفع ایران
ا

سلامی» برگزار شود.

آقای خاتمی این درخواست را روز پنجشنبه (دوم شهریور) در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» مطرح کرده و از مخالفان دولت و هواداران «جنبش سبز» خواسته «منافع ایران اسلامی» را در این اجلاس نسوزانند.

وی اظهار کرده که برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در ایران «منافع یک باند و جناح نیست، بلکه منافع یک ملت» است و «پیام رهبری برای این اجلاس بالا‌ترین تهفه {تحفه} این اجلاسیه خواهد بود.»

شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد قرار است از پنجم تا دهم شهریور در تهران برگزار شود و پایتخت ایران به منظور برگزاری این اجلاس به مدت پنج روز تعطیل شده است.

برقراری امنیت این اجلاس به سپاه پاسداران واگذار شده و پلیس و نیرو‌های بسیج نیز در این خصوص با سپاه همکاری تنگاتنگی خواهند داشت.

مخالفان دولت و هواداران «جنبش سبز» نیز اعلام کرده‌اند از این فرصت برای بیان اعتراض‌های خود به ادامه سرکوب‌ها و بازداشت‌ها استفاده خواهند کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی نگران از سر گرفته شدن اعتراض‌های خیابانی همزمان با برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران هستند و به مردم توصیه کرده‌اند در پنج روز تعطیلی از تهران خارج شوند.

«عارضه قلبی» میرحسین موسوی و بستری شدن وی در بیمارستان در آستانه برگزاری این اجلاس نیز به نگرانی مقام‌های جمهوری اسلامی دامن زده است.

به نظر می‌رسد در صورتی که مقام‌های مسئول درباره آخرین وضعیت جسمی آقای موسوی اطلاع‌رسانی روشنی نکند٬ دامنه اعتراض‌ها در زمان برگزاری اجلاس گسترده‌تر شود.