Tuesday, April 30, 2013

Iran: Bandar-Abbas prison inmate executed after attempting suicide

خودكشي يك زنداني 23ساله در گوهر دشت پس از تحمل 8 سال زندان بر اثر شدت فشارها
رژيم ضدبشري آخوندي در يك جنايت هولناك، يك جوان 28ساله را كه بر اثر شدت فشارهاي دژخيمان در شب قبل از اجراي حكم اعدام دست به خودكشي زده بود در زندان مركزي بندرعباس به دار آويخت. بنا بر اين خبر كه به تازگي فاش شده ، اين جنايت سبعانه در روز 2فروردين و در حالي صورت گرفت كه زنداني مزبور به خاطر زدن رگ گردنش در شرايط وخيمي به سر مي برد. جنايت وحشيانه اي كه تنها از رژيم قرون وسطايي حاكم بر ايران بر مي آيد.
در روز پنجشنبه 5 ارديبهشت نيز يك زنداني 23ساله به نام عليرضا شهبازي، براي خلاصي از فشارها و شرايط جهنمي زندان گوهردشت و مظالم رژيم آخوندي، بر اثر خودكشي جان سپرد. وي از سن 15سالگي دستگیر شده بود و به خاطر نداشتن توان مالي براي پرداخت ديه، هشت سال را در شرایط طاقتفرسای زندان گوهردشت كه چيزي بيشتر از يك اردوگاه مرگ نيست، سپری کرده بود.
عليرضا شهبازي ، هفته گذشته به دادگاه احضار شد و دژخيمان به وي اعلام كردند مبلغي كه در ازاي پرداخت آن آزاد خواهد شد به 15ميليون تومان افزايش يافته است. او که مي دانست خانواده تهيدست او توان فراهم کردن چنین مبلغی را ندارند، بر اثر شدت فشار و ستم رژيم آخوندي، در نيمه شب پنجشنبه 5ارديبهشت در سالن 11بند 4 زندان گوهردشت دست به خودكشي زد.
شرایط طاقتفرساي زندانهاي قرون وسطايي نظام ولايت فقيه ، شكنجه هاي رواني زندانيان، اخاذي از آنان به بهانه هاي مختلف در حالي كه عمده زندانيان از طبقات محروم جامعه هستند و از فقري خانمانسوز رنج مي برند، موجب افزايش خودكشي در بین زندانیان شده است. پديده شومي كه جلادان حاكم از افشاي آمار واقعي آن سر باز مي زنند.