Wednesday, February 20, 2013

Big fraud in iran's economy by Ahmadinejad

«تخلف» چهار هزار و ۷۰۰ میلیاردی دولت احمدی‌نژاد

خبرگزاری مهر دولت محمود احمدی‌نژاد را متهم به «تخلف» چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی در تامین منابع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کرد.
به گزارش مهر این خبرگزاری با استناد به گزارش‌ نهادهای نظارتی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نوشته است که دولت در نیمه اول امسال، برای تامین کسری بودجه‌اش حدود چهار هزار و هفتصد میلیارد تومان از منابعی غیر از منابع مشخص‌شده به اجرای این قانون اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش احتمال این نیز وجود دارد که دولت احمدی‌نژاد در نیمه دوم امسال نیز در هدفمندی یارانه‌ها با کسری بودجه‌ای بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان روبرو شود.

خبرگزاری مهر در ادامه فهرستی از تخلفات دولت در این زمینه را منتشر کرده است که نشان می‌دهد علی‌رغم آن‌چه در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ آمده است، دولت احمدی‌نژاد از منابع دیگری مانند مالیات بر ارزش افزوده، منابع عمومی و میعانات تحویلی به پتروشیمی‌ها برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها استفاده کرده است.

گفتنی است  بر اساس قانون بودجه سال ۹۱، اختصاص و پرداخت هرگونه وجوهی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها غیر از وجوه حاصل از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، سایر کالا‌ها و خدمات ممنوع است. اما دولت از راه‌های دیگری (براساس گزارش‌های غیررسمی تزریق نکردن ارز به بازار، افزایش قیمت ارز و فروش آن توسط دولت) نسبت به تامین این بودجه اقدام کرده است.
در خبری دیگر در انتقاد به هدفمندی یارانه‌ها، اکبر هاشمی رفسنجانی هم امروز گفت که «متولیان اقتصاد کشور راه را گم و به روزمرگی افتاده‌اند.»

به گزارش خبرآنلاین آقای هاشمی گفت: هدفمندی یارانه باید منجر به رشد اقتصاد می‌شد، نه سرازیر کردن مبلغی ناچیز به حساب مردم و در مقابل ایجاد تورم سرسام‌آور و کاهش شدید پول ملی.