Tuesday, June 9, 2009

آنها گروه های 100 نفری سبزپوش را در چندین نقطه تهران جمع می کنند. این مساله باعث بروز اخلال در ترافیک می شود و مردم فکر می کنند که حادثه بزرگی در شرف اتفاق است.
عصر ایران- روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با مقایسه گردهمایی روز گذشته هواداران احمدی نژاد در مصلای تهران با تشکیل زنجیره انسانی طرفداران میرحسین موسوی در خیابان ولی عصر نوشت: "این دو گردهمایی بار دیگر تاکیدی بر وجود اختلاف میان تاکتیک های دو طرف بود به نحوی که اردوگاه احمدی نژاد از روش های تبلیغاتی سنتی برای جمع کردن هوادارانش در مصلا استفاده کرد، حال آنکه هواداران موسوی ظرف کمتر از 24 ساعت با اینترنت و پیام کوتاه و ... زنجیره انسانی ولی عصر را تشکیل دادند"
به گزارش عصر ایران (asriran.com) این روزنامه نوشت: "بیش از یکصد هزار هوادار احمدی نژاد «به شیوه ای سنتی» با اتوبوس و خودروهای سازماندهی شده در مصلای مرکزی تهران گردهم آمدند."
گفته می شود ازدحام جمعیت به حدی بود که خودروی احمدی نژاد نتوانست به محل سخنرانی برسد. برخی هواداران احمدی نژاد پیشانی بندهایی به رنگ پرچم ایران، نماد ستاد احمدی نژاد پوشیده بودند.
رئیس جمهور مدتی بر روی سقف خودروی خود که براثر ازدحام جمعیت از حرکت ایستاده بود به احساسات مردم پاسخ داد اما بدون ایراد سخنرانی مصلا را ترک کرد.
«جواد شمقدری»، یک مشاور رئیس جمهور و مدیر فیلم های تبلیغاتی احمدی نژاد در این خصوص گفت: "هواداران ما علاقه مند بودند تا نزدیک رئیس جمهور باشند ، مصلا یک مکان خوب برای گردهمایی هواداران ماست."
واشنگتن پست می افزاید: "هواداران موسوی، رقبیب اصلی احمدی نژاد، ابتکار بیشتری برای یافتن یک مکان به منظور برپایی گردهمایی خود به خرج دادند. هفته گذشته یک سازمان دولتی به ستاد انتخاباتی موسوی اجازه نداد از ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی تهران برای یک گردهمایی که قرار بود یک شنبه این هفته برگزار شود استفاده کند."
این گزارش می افزاید: "اما ظرف کمتر از 24 ساعت طرفداران موسوی با استفاده از پیام های متنی و پست های فیس بوک ، یکدیگر را در جریان گردهمایی خیابان ولی عصر تهران قرار دارند."
واشنگتن پست در توصیف زنجیره انسانی طرفداران موسوی از میدان راه آهن تا تجریش می نویسد: "بسیاری از طرفداران، ریسمان های سبز رنگ در دست داشتند و تلاش می کردند یک زنجیره بزرگ به رنگ ستاد موسوی تشکیل دهند. گروه هایی با روسری یا تی شرت سبزرنگ نیز از مدارس و دانشگاه ها آورده شده بودند."
«محسن قدیری»، یک سازمان دهنده دانشجویی که حدود 40 دانشجو از دانشگاه علم و صنعت را به این مراسم فراخوانده بود می گوید: "با استفاده از اینترنت و پیام های متنی (اس.ام.اس) ما می توانیم جمعیت های بزرگ را در یک زمان بسیار کوتاه گردهم آوریم."
براساس این گزارش «شمقدری» مشاور احمدی نژاد، تاکتیک های ستاد موسوی را نوعی «جنگ روانی» نامید که از «انقلاب های رنگی» براندازِ دولت در گرجستان و اکراین، کپی برداری شده است.
شمقدری افزود: "آنها (ستاد موسوی) گروه های 100 نفری سبزپوش را در چندین نقطه تهران جمع می کنند. این مساله باعث بروز اخلال در ترافیک می شود و مردم فکر می کنند که حادثه بزرگی در شرف اتفاق است."
مشاور احمدی نژاد خاطرنشان کرد: "اینها همه روش های مربوط به انقلاب مخملی است اما، این یکی، فقط به منظور جلب آرای آنهاست."
«رضا بادامچی»، مدیر یک وب سایت حامی موسوی با این عقیده مخالف است و می گوید: "اگر هرگونه شباهتی میان ستاد ما و یک انقلاب مخملی وجود دارد ، کاملاً تصادفی است. ما خواهان انقلاب نیستیم، ما می خواهیم موسوی به پیروزی برسد."
وی می افزاید: "ما که رادیو و تلویزیون را در اختیار نداریم. بنابراین پیام خود را از طریق «وب» منتشر می کنیم و بهترین نکته، کم هزینه بودن آن است."
بادامچی خاطرنشان کرد: "انتخابات فعلی، دیجیتالی ترین و مجازی ترین انتخاباتی است که تاکنون در ایران برگزار شده است."
شمقدری در پاسخ، هواداران موسوی را «سبزهایی» توصیف کرد که بی جهت، وقت بسیار زیادی را پای اینترنت و رایانه خود سپری می کنند.
وی با ابراز نگرانی از سلامت طرفداران موسوی گفت: "گرچه این مساله برای سلامت ذهنی هواداران موسوی مضر است اما آنها ساعت های متمادی را در اینترنت می گذارند."
شمقدری با مقایسه طرفداران احمدی نژاد با هواداران رقیب گفت: "جوانان طرفدار ما «اجتماعی تر» هستند. آنها علاقه مندند تا در مراکز بسیج و خیابان ها جمع شوند یا ورزش کنند. آنها علاقه مند هستند همدیگر را در گروه ها ملاقات کنند در حالی که هواداران موسوی تنهاتر و منفردتر عمل می کنند."