Tuesday, March 1, 2011

مصاحبه صفحه فیس بوک 25 بهمن با محسن مخملباف: خامنه ای عمود خیمه ظلم است. تا او هست این خیمه و خرگاه برپاست.




فیس بوک 25 بهمن: از اخبار پشت پرده این دستگیری ها چه می دانید؟
محسن مخملباف:بیش از یک سال است که جلساتی در بیت رهبری برای دستگیری آقایان موسوی و کروبی برگزار می شد.حتی در همان اوایل بارها به این سمت پیش رفتند که رهبران جنبش را دستگیر کنند. با هشیاری مردم آن ها موقتا عقب نشینی کردند.در اکثر مواقع وزارت اطلاعات با ابراز نگرانی از پیامدهای این دستگیری مخالفت می کرد. اما در مقابل همواره سپاه و به ویژه اطلاعات سپاه طرفدار دستگیری رهبران بوده اند. البته تصمیم گیر اصلی تصمیمات ریز و درشت سرکوب در نهایت شخص خامنه ای است. و او در پایان هر جلسه این تصمیم را به بعد و به آمادگی نظام موکول می کرده است.
در آخرین جلسه که برای جلوگیری از تظاهرات روز یکشنبه در بیت رهبری تشکیل شد ،نظر وزارت اطلاعات این بود که شوک دستگیری منجر به انفجار مردم خواهد شد.در مقابل سپاه و مجتبی خامنه ای مشترکا اعلام کردند که کارشناسی ما این است که انفجاری رخ نخواهد داد و اگر هم رخ دهد ما آن را کنترل خواهیم کرد.صادق لاریجانی بیش از همه نگران واکنش مردم است و نظر وزارت اطلاعات را تایید می کند.
در جلسه قبل از یکشنبه به سپاه و بسیج دستور داده شده است که برخورد به گونه ای نباشد که کسی در خیابان کشته شود. در این صورت مردم بهانه جدیدی برای تظاهرات خواهند یافت.از سپاه و بسیج خواسته شده است که تا می توانند مانع شکل گیری اولیه جمعیت باشند.به همین منظور برای روز یکشنبه گذشته سه دستور العمل از بیت رهبری به همه نهاد های سرکوب ابلاغ شد:این دستور آنقدر وسیع پخش شد که قبل از یکشنبه به بیرون نظام درز کرد.این سه دستور این بود:
اول- مانع از خبر شدن مردم نسبت به زمان و مکان تظاهرات شوید.
دوم - با بسیج نیروها شکل گیری تظاهرات را در مرحله اولیه خنثی کنید.اما نحوه کنترل به شکلی نباشد که منجر به کشته شدن تظاهر کنندگان شود. در صورت کشته شدن حتی یکی از تظاهر کنندگان فورا بایستی تمرکز بر خارج کردن فرد کشته شده از دست مردم شود.و مانع از تصویر برداری ازاو شود.
سوم – بعد از تظاهرات بایستی مانع از ارسال تصاویر به خارج شویم و یا لااقل آن را به تعویق بیندازیم.و تبلیغ کنیم که اصلا اتفاقی نیفتاده است.آن ها می ترسند که هفته هر شهیدی به یک تظاهرات دیگر تبدیل شود مانند قبل از انقلاب
بعد از یکشنبه دیدیم که واقعا این سه دستور را تا توانستند پیگیری کردند.با این همه مردم علیرغم این که اطلاع رسانی درستی هم صورت نگرفته بود، بطور گسترده حضور یافتند.ولی برای سه شنبه های اعتراض استراتژی جنبش به طور صحیح آنطور که از بیانیه ها دیده شد این بود که اگر یکبار زمان و مکان را حداقل برای هر هفته یکبار اعلام شود مردم همدیگر را می یابند و خودشان قرارهای وسط هفته را خواهند گذاشت.
فیس بوک 25 بهمن: ارزیابی شما از حضور مردم برای سه شنبه 10 اسفند چیست؟
محسن مخملباف: فردا شب تولد مهندس است. و خبر دستگیری تازه منتشر شده و امشب الله اکبر وسیعی بر بام ها فریاد شده . اولین جرقه آن انفجاری که در نهایت به یک خیرش مردمی منجر خواهد شد فردا زده خواهد شد.
فیس بوک 25 بهمن:فکر نمی کنید رژیم سرکوبش را شدید تر کند؟
محسن مخملباف:اگر کمیت سرکوبی که از رژیم بر می آید را از یک تا ده ارزیابی کنیم تا به حال 9 تایش را به کار گرفته. او بیشتر تهدید می کند. بگذارید مثال بزنم و خیالتان را راحت کنم. خامنه ای کسی است که بعد از انقلاب دستور ترور تعداد زیادی را در خارج از کشور داده است. اما بعد از محکوم شدن در دادگاه میکونوس سال هاست جرات نکرده دست از پا خطا کند.او اگر در میکونوس محکوم نشده بود تمام روزنامه نگاران و سخن گویان ایرانی مقیم خارج را ترور کرده بود.به همین دلیل او جرات تیراندازی به مردم در خیابان را بیش از این هم ندارد. ببینید قذافی هزار نفر را کشت ، سازمان ملل او را به دادگاه حواله داد و دیگر چاره ای جز مردن در لیبی ندارد. هنوز در قدرت است اما محکوم شد که در کشورش بماند و اموال خودش و خانواده اش مصادره شد. 20 روز پیش قذافی برای خودش قدرتی بود و امشب یکی از مفلوک ترین موجودات کره زمین است. خامنه ای می داند که اگر مردم را در خیابان به رگبار ببندد 15 روز دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.بعکس هارت و پورتی که می کند از سه ماه پیش تا به حال فقط بارها به قم رفته است و هربار از روحانی درجه یک تا درجه پنج را ملاقات کرده و هر کس از روزگار نالیده فرد کنار خامنه ای به دستور او برایش چک کشیده. او از ترس شروع کرده به خریدن روحانیت. البته خیلی ها هم او را نپذیرفته اند.
فیس بوک 25 بهمن:بهترین شعاری که می تواند سرنوشت ما را عوض کند چیست؟
محسن مخملباف: شعار خامنه ای برود و انتخابات آزاد. چرا که قدم اول هر تغییری رفتن اوست. خامنه ای عمود خیمه ظلم است. تا او هست این خیمه و خرگاه برپاست.