Sunday, July 12, 2009

مجید سعیدی عکاس خبری بازداشت شد

مجید سعیدی
آقای سعیدی از عکاسان خبری ایران است و با نشریات اصلاح طلب و اصولگرا همکاری داشته است
مجید سعیدی عکاس مطبوعاتی شب جمعه دهم تیر از سوی ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شده و ماموران بخشی از وسایل شخصی وی را نیز با خود برده اند.
آقای سعیدی بیست سال سابقه عکاسی دارد و با روزنامه ها و نشریات داخلی و رسانه های بین المللی کار کرده است.
او عکاسی را پیش احمد ناطقی آموخت و بعد از آن به عکاسی خبری مشغول شد. اولین کار خبری آقای سعیدی، زلزله رودبار در سال 1369 بود که نمایشگاه آن در سینما آزادی برپا شد.
بعد از آن آقای سعیدی عکاسی خبری را پی گرفت و با روزنامه های ابرار، اخبار، ایران، مشارکت، صبح امروز و نشریات دیگر همکاری کرد. حدود پنج سال پیش مدیریت عکاسی خبرگزاری تازه تاسیس فارس را بر عهده گرفت. فعالیت گسترده تیم عکاسی این خبرگزاری باعث شد تا بخش عکس خبرگزاری فارس به مهمترین ویژگی این خبرگزاری تبدیل شود.
بعد از کناره گیری از خبرگزاری فارس به روزنامه خورشید پیوست که با بودجه سازمان تامین اجتماعی و از سوی دولت منتشر می شد. انتشار این روزنامه بعد یک دوره کوتاه، از سوی دولت متوقف شد.
عکسهای آقای سعیدی در نشریات بین المللی نظیر تایم نیز منتشر شده است و با آژانس گتی‌ایمیجز نیز همکاری داشت.
با آغاز فعالیت سایت خبر آنلاین، آقای سعیدی به جمع گروهی پیوست که از سوی حسین انتظامی مدیر مسئول سابق روزنامه جام جم وابسته به تلویزیون دولتی ایران و نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات منتشر می شود.
آقای سعیدی در طول فعالیت خود با هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا کار کرده است. از روزنامه مشارکت سعید حجاریان تا خبرگزاری فارس که گفته می شود منابع مالی آن از سوی موسسات وابسته به بسیج و سپاه پاسداران تامین می شود.
در پی اعتراض گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران تعداد زیادی از فعالان سیاسی و اجتماعی و روزنامه نگاران بازداشت شده اند و آقای سعیدی جزو آخرین کسانی است که در روزهای اخیر بازداشت شده است.