Tuesday, September 13, 2011

استعفای یک نماینده‌ پرنفوذ مجلس ایران در اعتراض به عدم اعلام سوال از احمدی‌نژاد

علی مطهری، از نمایندگان اصول‌گرای منتقد احمدی‌نژاد

اصوات: علی مطهری، از نمایندگان پرنفوذ منتقد محمود احمدی‌نژاد در مجلس ایران و یکی از طراحان اصلی طرح سوال از او، روز چهارشنبه (۲۰ مهر، ۱۲ اکتبر) در اعتراض به عدم اعلام وصول این طرح از سوی هیات رییسه مجلس پس از بیش از صد روز از ارائه آن، استعفای خود را تقدیم هیات رییسه کرد. 

او در گفت‌وگو با خبرآنلاین (نزدیک به لاریجانی) با تأیید خبر استعفایش، نمایشی‌بودن آن را رد کرد و گفت که در این موضوع جدی است و معتقد است باید به آیین‌نامه مجلس عمل کرد. 

آقای مطهری، فرزند علی مطهری از تئوریسین‌های اصلی جمهوری اسلامی است که و از سوی دیگر علی لاریجانی رییس مجلس ایران نیز شوهر خواهر او می‌باشد.

طرح سوال از رییس دولت جمهوری اسلامی، روز ۵ تیرماه (۲۶ ژوئن) با ۱۰۰ امضاء توسط علی مطهری به هیأت رییسه مجلس تقدیم شد که گفته می‌شود از ۱۰۰ امضای این طرح، تا کنون ۱۴ نفر امضای خود را پس گرفته‌اند. با این وجود این طرح طبق آیین نامه داخلی مجلس با امضای یک چهارم نمایندگان یعنی ۷۳ نفر قابل طرح است. 

آقای مطهری پیش از این نیز در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرده بود در صورتی‌که اعضای هیأت رئیسه در صدد فشار بر نمایندگان برای پس گرفتن امضا‌ها باشند وی از نمایندگی مجلس استعفا خواهد داد. 

مطهری در این نامه تاکید کرده بود وقتی امکان استیفای حقوق موکلان خود را نداشته باشد از این سمت استعفا می‌کند.